KIRMIZI SAÇLI KADIN ~ ORHAN PAMUK

Mart 12, 2017


Herkese kasvetli bir Sivas pazarından merhaba 😊
Bugün dün gece sabırla oturup okuyup bitirdiğim bu kitap hakkında birkaç şey yazmak istedim.


Bu okuduğum 2. Orhan Pamuk kitabı.
İlki Kara Kitap'tı.
O kitabı ne kadar sevdiysem bu kitaptan o kadar nefret ettim.

Kusura bakmayın ama bu kitabı ben yazmış olsaydım
yemediğim hakaret, eleştiri, laf söz kalmamıştı 😒

Konusu
Batı'da ve Doğu'da anlatılan iki mitolojik hikayenin
bir kuyucu çırağının hayatını nasıl etkilediğini anlatıyor.

Kitabı okurken yazarın kaleminin akıcılığına, sadeliğine diyecek lafım yok çok beğendim.
Ancak beni kitaptan soğutan spoiler olacak ama
bir hikayenin
 üstüne çok düşüldüğünde, beğenildiğinde, onun hakkında düşünüldüğünde
hikayenin sonunun kitabın karakterinin hayatıyla benzetilmesi sonlarının aynı olması
çok basit öylece yazılmış bir kitap olduğunu gösterdi.

Başlarda kuyucu ustası Mahmut Usta ile ilgili kısımları güzeldi.
Usta ile çırağın ilişkileri merak uyandırıyordu.
Ama sonraları her şey çarçabuk alelacele geçip gitmeye başladı.
Öyleki kitabı okurken ne kişileri doğru düzgün zihnimde canlandırabildim
ne de kitaba konsantre olabildim.
Karakterlerin tahlillerinin ayrıntılı anlatılmaması
ve
Kitabın bölümlere ayrılması bundaki en büyük etkenler.
Hiç sevmiyorum bölümlere ayrılmış kitapları. 
Bu kitapta aksi gibi iki sayfada bir bölümlere ayrılmış.


Neyse kısacası bazı kişilere büyük ayrımcalıklar yapıldığını düşünüyorum.
Bir kişi ünlüyse bütün kitapları güzel
Ya da
Bir kitap popülerse herkesin onu okurken kesinlikle beğenmesi gerektiği 
bu ayrımcalıklara birer küçük örnek !


Bu yazıları da okumalısın

2 yorum

  1. okuma listemde olupta okuyamadığım kitaplardan biri :) bu arada seni takibe aldım canım bana da bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuduğun zaman yorumlarını bekliyorum :) bakalım benim gibi mi düşüneceksin :) çok teşekkürler bende takibe aldım canım

      Sil